Anècdotes del dia a dia

Tot té un principi i un fi 7/06/2013

Dia 7 de Juny, va ser el darrer dia de pràctiques a l'escola Toninaina. Aquell dia vaig experimentar una explosió d'emocions mai sentides.

Durant tota la setmana havia preparat moltes sorpreses per la classe dels Raïms, i per tant no tan sols va ser divendres dia 7 un dia especial, sinó que al llarg de tota la setmana vivia tots els moments amb intensitat.

Durant aquella setmana vaig preparar una plafó, una història de la classe dels Raïms, amb imatges i frases que descrivien tot allò viscut durant aquests quatre mesos.




Els infants, pares i tutora, s'emocionaren amb la història i jo amb ells.

Finalment va arribar el divendres, i tenia preparat pels infants un petit detall, una imatge de la tutora i jo amb els infants i un xup per cada un. També vaig portar-los una coca de xocolate i berenàrem i miràrem la història tots junts, recordant el que havíem viscut.





Quan els explicava el perquè d'aquell detall, tot eren emocions. Els infants van ser molt empàtics, es van aixecar i m'abrasaren.





La meva tutora també ho va fer i em va donar en ma una carta, aquella carta em va emocionar encara més. Pens que amb la meva tutora vam congeniar molt bé, i ella també es sentia buida, tot ja acabava.

Pares i padrins venien a despedir-se de mi, tots emocionats i donant-me les gràcies per fer feliços als seus fills.

En definitiva, aquell dia vaig adonar-me de que valia la pena l'esforç i que tots n'eren conscients de la meva feina feta.

Me'n duc a casa grans records i vivències inolvidables, gràcies a tots per fer-me feliç. Gràcies als pares per donar-me l'oportunitat d'aprendre a ser una futura mestre, gràcies als infants per ensenyar-me tot el que he après i gràcies a la meva tutora per ensenyar-me a ser qui som.

Fins sempre Raïms, sempre dins el meu cor.


Racó del moc 22/04/2013

El passat dijous, vàrem compartir un seguit d'experiències amb els companys de classe i van explicar el següent racó:

Els infants per si sols són qui es moquen, van al mirall miren si porten moc, agafen paper, es fan nets i llancen al paper a la paperera.

La idea em va agradar tant que la vaig proposar a la meva aula, és un espai petit, però pensem que pot funcionar.

Avui hem explicat als infants la seva utilitat, com que no acabàvem de tenir clar l'espai on col·locar aquest racó, hem decidir col·locar-ho així com es veu a la imatge, just al costat hi ha el paper i la paperera.

Els infants han estat contents, demà començarem l'ús d'aquest racó, a veure com funciona.




Sembrem a l'hort 10/04/2013


Ja ha arribat la primavera, i per aquest motiu tot l’equip docent va decidir que els infants amb l’ajuda de la tutora podríem sembrar fresseres, tomatigueres i enciam en diferents pasteres compartides cada dues classes.

Així ho hem fet, avui la gran majoria d’infants han portat rastrilles, pales i regadores per sembrar. Desprès de berenar ens hem dirigit al pati i ens hem apropat a les pasteres. La tutora els ha anat explicat les passes que seguiríem per sembrar. Primer remoure la terra i afegir abono, llavor fet un clot i col·locar les fresseres, tomatigueres i enciam amb les arrels al clot i llavors tapar i regar. Els infants han ajudat una mica a fer la sembra i regar, i jo m’encarregava de fer un seguit de fotografies.

Ha estat una experiència bona i innovadora a l’escola, pens que els infants han gaudit molt de fer aquesta sembra. A partir de demà, farem uns encarregats, i cada dia un anirà a regar la nostra sembra, fins obtenir unes grans plantes i poder recollir els nostres fruits.


Conta-contes, Na Caputxeta Vermella 27/03/2013


Degut a que aquesta setmana només assistíem a classe 3 dies, es van anular les activitats que fan diàriament els infants. Jo i na Neus una companya de la universitat, practicant també. Vam proposar fer un conta- contes amb titelles; les nostres tutores no van tenir cap problema van estar contentes de la nostra iniciativa.

Avui hem preparat el petit teatre que tenen a l’escola i les titelles de na caputxeta vermella. Els infants de dues classes s’han unit per escoltar-lo. Ha estat un gran èxit, els infants estaven molt contents i atents al conte, sorpresos de veure els personatges.

Quan el conte ha acabat, “na caputxeta” ha portat una cistella gran amb galetes i ha convidat als infants a berenar, desprès d’haver menjat crespells també.

Fem crespells amb els padrins 26/03/2013


Avui ha estat un dia molt especial a l’escola. Han vingut molts de padrins i padrines a fer crespells amb els seus nets. Cada infant portava una bossa amb rodillos i motlles de diferents formes per fer uns crespells ben bons i bonics. A les 10.30 han vingut tots els padrins a la classe i ens hem dirigit cap al menjador on faríem l’activitat.

Primer de tot, els hem anat mostrant als infants els ingredients que empraríem per fer la pasta i llavors una padrina s’ha ofert per amassar-la. Una vegada la pasta feta, l’hem repartida entre les taules, padrines i infants. Cada padrina feia els crespells amb uns i altres infants i els explicàvem com es feia, encara que ells ja sabien una mica com fer-ho perquè havíem practicat amb la plastilina. Una vegada s’ha acabat la pasta, els padrins s’han aportat un parell de crespells a casa per posar-los al forn i demà els infants els portaran a classe i en berenarem.

A estat una experiència molt bonica i màgica, els infants estaven molt contents de la participació dels seus padrins, una cosa única a l’escola.


Els blocs lògics de Dienes 22/03/2013

Avui, com cada divendres ha vengut el psicòleg d'atenció primerenca. Però avui ha estat un dia especial, en lloc de endur se'n un sol infant, ha fet una sessió amb tota la classe. Ens ha portat un material nou a classe: Els blocs lògics de Dienes, i hem jugat a les matemàtiques.

Tots junts hem après a classificar per colors ( groc, vermell i blau) per mida( gros i petit ) i per forma ( quadrat, cercle i triangle ). Al principi ens ha costat una mica agafar la dinàmica del joc, però a poc a poc s'ha anat convertint amb un joc dinàmics i de cooperació on els infants es donaven pistes i s'ajudaven.

Llavors entre tots hem creat una serp, apreníem a fer seriacions de groc i vermell, però aquesta serp ens ha costat molt més, ja que era una activitat un tant complexa. 

Pens que els infants han après molt avui, ja que desprès de la sessió han pogut jugar lliurament amb els blocs i reproduïen tot allò que havíem treballat prèviament.


La meva primera reunió de línia, 11/03/2013

Aquest dilluns, he pogut assistir a la meva primera reunió de línia,reunió on es reuneixen tots els tutors de dos anys en aquest cas i els professors/es de suport per aclarir alguns temes. Aquestes reunions es fan un cop cada mes, els tutors/es ens van convidar a assistir-hi. Jo pensava que no ens farien parlar gaire i que tan sols escoltaríem, però la cosa no ha estat així. Els tutors ens han fet parlar molt, i ens han demanat moltes preguntes sobre: que trobem en quan a les relacions amb les famílies, si ens agrada la manera de treballar del centre, que trobem de la nostra participació etc. Nosaltres hem anat fent preguntes de coses que no enteníem i hem anat contant allò que ens agradava. Llavors els practicants de 2 anys, hem oferit una nova proposta al centre, nosaltres pensem que hi ha molt de material estructurat al centre, i hem proposat fer una sessió de safates d'experimentació amb materials i objectes mediadors diferents, per motivar a l'infant i despertar l'interès d'aquest, els tutors molt obertament han estat molt contents i disposts amb la nostra proposta, ja que han pensat que nosaltres de la universitat portem idees noves i innovadores i que els podem ajudar. Veurem com surt aquesta proposta pensada, ara durant aquesta setmana estudiarem com ho farem.

Un dia molt complet, 11/03/2013

Avui ha estat un dia molt complet, els dilluns la classe dels Raïms ens toca sessió de psicomotricitat, i degut al nostre projecte de millora jo observ a dos infant, avui era la tercera sessió d'observació i he pensat que hauria d'observar els dos infants, ja que a les altres sessions tenia una gran observació individual i detallada de cada un, la qual cosa ha estat una feina molt complexa. LLavors, quan el temps de joc sensoriomotriu acaba, entrem dins la fase de descentració on es conta als infants un conte ( el llop i les set cabretes o els tres porquets ), avui el conte elegit, ha estat el llop i les set cabretes i la meva tutora, m'ha oferit contar el conte i jo li he explicat que no em sentia gaire preparada(el dilluns es conten els contes d'una manera diferent, les tutores es disfressen i representen el conte, com si fos un conta-contes).Al final hem decidit que jo seria la mare cabreta, ella el llop i la mestra de suport la narradora, m'ha costat molt fer la interpretació i alhora contar el conte sense tenir el llibre al davant, estava una mica tímida i la veu em tremolava, però així com ha anat passant el conte m'he tranquil·litzat una mica, no ha estat de les meves millors interpretacions, però confii que em tornin donar aquesta oportunitat i millorar-ho amb el temps. Quan el conte ha acabat els infants estaven molt contents, i tots han vingut a abraçar-me i donar-me besades, això m'ha fet sentir molt bé, ells estan molt contents quan jo particip amb les coses de classe.

El Bon Dia, 8/03/2013

En J, és un infant que no parla gaire, i encara no se'n coneix el motiu, ja que s'ha descartat una anomalia cerebral o fonètica, els pedagogs i psicòlegs de l'escola treballen amb ell dos dies a la setmana.

Avui, jo, el pedagog i la meva tutora, hem convidat a en J, a fer el Bon dia. Ell normalment no accepta la seva fotografia quan un altre infant es l'encarregat d'aquesta tasca, però avui ha estat increïble, l'infant s'ha emocionat molt, s'ha esforçat molt en donar les fotografies i no ha estat tan intolerant amb els companys com altres cop. He estat molt satisfeta d'aquesta proposta, ja que descobert una nova cara de en J.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada