Desprès d’haver realitzat un DAFO de centre i un DAFO d’aula, he pogut evidenciar en quina escola estic vivint les meves practiques i en quina escola m’agradaria ser. Ha estat una mica complicat només agafar una escola d’aquesta llista oferta, ja que pens que Toninaina és una escola que abarca moltes més coses, però al final i baix el meu punt de vista, he trobat que el tipus d’escola que més la defineix, és l’escola número 1.
1.Una escola que
considera als infants competents.
L’elecció en aquest
cas, es deu a la filosofia del centre de Toninaina, Infant capaç, aquest
centre creu molt amb les possibilitats de l’infant, el fa ser molt autònom amb
el seu dia a dia.
No m’agrada la idea
de dir l’escola on m’agradaria ser, ja que l’escola on estic m’agrada molt, i
pens que fan molt bona feina, sinó que m’agrada més pensar, si pogués elegir de
cara a l’any que una escola, quin tipus d’escola m’agradaria anar. En aquest
cas la meva elecció seria, l’escola número 9.
9.Una escola
creativa i innovadora.
L’elecció en aquest
cas es deu a que m’agradaria conèixer una escola on la planificació fos
setmanal o quinzenal, de tal manera que cada setmana els infants visquessin
experiències noves, creatives, innovadores, que els despertessin sorpresa i
curiositat, pens que un infant està més atent davant aquelles coses que
desconeix, i no tant davant aquelles coses que coneix degut a la rutina.
Dins el context de
centre i d’aula en el que em trobo, pens que puc millorar molt les competències
que em manquen, n’hi ha algunes que necessiten ser reforçades com ara:
1.2.Reflexiona i
pondera sobre elements que porten a una bona actuació.
Pens que tal vegada hauria de reflexionar una mica més sobre allò que es fa en
el centre, demanar-me més el per què es fan les coses, com les preparen, com
les planifiquen, quins objectius i continguts tenen etc. La solució que hi
trobo es demanant-t’ho, dilluns dia 11 tinc una reunió de línia, tal vegada
seria un bon moment per fer preguntes, ja que es una estona sense infants i on
es planifiquen coses d’aula.
1.4. Arriba a
conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida
tant de la teoria com de la pràctica. És una
competència que encara estic assolint, necessit saber molta més informació del
centre per arribar a unes bones conclusions i contrastacions, a dia d’avui
encara no he tingut la possibilitat de veure cap document de centre ( P.E.C),
per tant jo si que en trec algunes conclusions a partir de l’observació, però
no ho puc contrastar amb cap document. La solució que hi veig es demanar que
necessitem aquest document a la directora per millorar les nostres pràctiques i
fer els nostres treballs.
2.2. Identifica
les pròpies creences i concepcions; contrasta les creences personals amb les
pràctiques i activitats que observa al centre. Se amb
quina educació crec, i per tot allò estudiat durant aquests anys, pens que hem
après quina educació funciona. M’agrada pensar amb una educació globalitzadora
i constructivista. Les meves creences s’apropen bastant a la filosofia del
centre en el que estic, encara que tal vegada em falta visualitzar els
objectius de les activitats que es fan i el perquè d’aquestes, per entendre que
aquestes tenen un sentit constructivista. La solució, pens que es informant-me
amb el P.E.C i demanant-ho, però a dia d’avui encara no em sent preparada per
qüestionar i demanar sobre aquest tema, però em proposo fer-ho abans d’acabar
les pràctiques.
2.3.Descriu el
que vol aprendre, els objectius que es proposa. Sabia
el que volia aprendre abans d’arribar a l’escola, encara que no era conscient
de moltes altres coses que encara no he après i m’interessa aprendre també. Se
on vull arribar i tinc la meva meta clara, però encara em queda camí. Per ara
em proposa aprendre tot allò que fan a l’escola de manera autònoma: fer el bon
dia, fer el resum del dia, contar contes, fer bones preguntes als infants per
fomentar el seu pensament, aprendre a treballar per projectes, aprendre a ser
innovadora i creativa, aprendre a com són les reunions de claustres, línia.. La
solució, participar molt, tenir iniciativa i ganes i fer preguntes per
aprendre.
2.5.Recull
dubtes i dilemes. Si que tinc dubtes o dilemes,
tornant al mateix tema, no se molt bé a partir de quin objectius i continguts
treballa l’escola, no se molt bé com avalua als infants i com s’avalua l’escola
en si. La solució, si no es aconseguint alguns documents de centre i poder
contrastar-los amb la meva observació, no se com fer-ho.
3.2. Aporta
reflexions en quant a l’organització del centre: distribució del temps i de
l’espai, dinàmiques de treball, coordinació entre professorat... Aquesta competència quan vam fer la primera entrada no la tenia
assolida, però pens que ara ja hi està. Amb el meu grup amb fet un gran anàlisi
de centre mitjançant una observació de 3 setmanes i que encara dura, anem
descobrint moltes coses i anem reflexionant sobre aquestes, que ens agrada més
i menys, que canviaríem i milloraríem, que no es pot canviar i com ho podem fer
perquè millori una mica etc
3.3.Contrasta
allò que recullen els documents del centre amb les pràctiques i rutines que es
realitzen. I 4.1. Identifica marcs teòrics que
justifiquen o qüestionen les pràctique que es duen a terme a l’aula.
Competències no assolides i difícils d’assolir sense els documents del centre.
No trobo una solució.
4.3.Elabora
hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d’un recull d’informació. Encara no he assolit aquesta competència, confiï que desprès
d’assistir a les reunions podré recollir més informació i no sols la visual i
podré entendre millor perquè es fan les coses i fer hipòtesis.
Les competències
dels punt 5. Reflexiona sobre el procés de millora, quan vam fer
l’entrada no la tenia assolida, a moments d’ara puc dir que la comencem a
assolir, ja que hem decidit sobre quin tema serà el nostre projecte, que
observarem, qui observarem... i ja hem duit a terme dues observacions en
profunditat, però encara queda molt camí per assolir-les del tot. La solució,
seguir fent feina i parlar amb la directora i professora de la universitat
Marisa Mir per fer un bon anàlisi.
Justificació de les etiquetes:
Justificació de les etiquetes:
Les etiquetes elegides per aquesta entrada són la 2.1, ja treballada en la primera entrada, ja que considero que aquesta entrada és una continuació de l'anterior, encara que aquest cop més detallada per una banda ja que fa més temps que esteim a l'escola i més sintetitzada per una altra banda perquè he pogut descobrir amb aquest temps quines competències necessiten millorar o em manquen, reflexionant així sobre els meus errors i cercant maneres de millorar l'actuació professional, treballant la 2.7.
Així com també, la 3.1 i 3.2, ja que tant jo com el meu grup hem realitzat moltes reflexions sobre el centre, com es distribueix l'espai i el temps, com treballen, com es coordina el professorat, les relacions amb les famílies... totes elles reflectives en el treball de centre, analitzant així un DAFO de centre.
Així com també, la 3.1 i 3.2, ja que tant jo com el meu grup hem realitzat moltes reflexions sobre el centre, com es distribueix l'espai i el temps, com treballen, com es coordina el professorat, les relacions amb les famílies... totes elles reflectives en el treball de centre, analitzant així un DAFO de centre.
Confii en aconseguir aquests repetes a final de pràctiques o si pot ser abans encara molt millor i així poder pulir més aquelles competències ja adquirides.
Doncs bé, ja anirem contant més coses més endavant.
Fins aviat !!
Fins aviat !!
El centre ja ens han facilitat tots els documents, els meus dubtes van disminuint, ja entenc molt millor la filosofia del centre, entenc les intervencions que fan els educadors i he pogut esbrinar els objectius de les activitats.
ResponElimina