dimarts, 14 de maig del 2013

PLANS DE MILLORA 0-3 ANYS EN XARXA

Bon dia lectors i lectores!

Avui en aquesta entrada voldria parlar una mica sobre els plans de millora que duen a terme les escoles i alhora explicar perquè ho considero un bon pla de millora, i perquè la tria d'aquests i no uns altres.

Un pla de millora, és un instrument a través del qual l'escola planifica i organitza un procés de millora en productes, serveis o processos, en aquest cas en l'àmbit educatiu. El principi bàsic de la millora és la reflexió sobre el funcionament dels processos. El seu objectiu és la identificació, reducció i eliminació de processos no òptims, i és dóna mitjançant una evolució, en passos graduals i posteriorment una avaluació. Es pot donar tant al centre com a l'aula.

Després de realitzar una recerca en xarxa, he trobat tres plans de millora bastant interessants que crec que compleixen aquestes característiques:


El primer projecte, és titula “ El pati, un moment de joc”, aquest pla de millora té com objectiu millorar els espais exteriors de l’escola Huialfàs. És un projecte molt interessant, perquè em fa pensar que aquest està pensat únic i exclusivament pels infants, perquè aquests durant el moment del pati puguin jugar d’una manera lliure, divertida i diferent, envers a altres escoles. Les idees que ha tingut aquest grup pels patis, proporcionaran molt de joc simbòlic, ja que han dibuixat en ells benzineres, pàrkings, pas de peatons… els patis dels més petits estan pensat amb materials no tan estructurats, on ells podran manipular i experimentar tal i com toca a la seva edat madurativa.

Pens que és un projecte que de segur que els docents i infants els estaran molt agraïts per la feina feta dels practicants.

El segon projecte, s’anomena “ L’espai exterior de l’escoleta de sencelles”, aquest pla de millora també té la intenció de millorar el pati de l’escola. Però el que em crida l’atenció és la infinitat de idees que m’aporten aquests dos plans.
Cada una de les idees que tenen per aquest pla són molt bones i innovadores, a més el que més m’agrada és que tenen en compte la metodologia de treball de l’escola, ja que aquesta escoleta treballa per ambients. En aquest pati, i han pensat posar-hi un pati amb ombres, material no estructurat, una zona de pescadors on han introduït una barca real, un espai de natura amb hort... per tant és un seguiment de l’espai interior cap a l’exterior, tenint així un sentit i una continuïtat que globalitza la filosofia de l’escola.

En tercer lloc, el darrer pla de millora s’anomena “la figura del mestre”, el qual tracta d’observar i reflexionar sobre les actuacions dels docents del centre envers als infants. Baix el meu punt de vista, aquest pla de millora és molt interessant primer de tot perquè serà molt útil a les practicant en un futur, ja que gràcies a aquest projecte es fitxaran amb els models d’actuació que empren els docents del centre, els observaran i els revisaran de forma objectiva i constructivista, la qual cosa farà que darrera cada actuació hi hagi un perquè, una resposta que expliqui perquè s’ha actuat d’una o una altra manera. Per altra banda pens que és molt interessant perquè és d’admirar que els propis docents del centre s’ofereixen a ser observats i s’ofereixin a millorar... això em fa pensar amb la humilitat dels docents d’aquest centre d’Esporles, em fa pensar amb les ganes de millorar i innovar que tenen.

El procés de millora a una escola d'infantil: "Esforç sistemàtic i continu dirigit a canviar les condicions d'aprenentatge i altres condicions internes associades a una o més escoles, amb la finalitat d'arribar a les metes educatives més eficaçment".

Justificació de les etiquetes:

Les etiquetes elegides són: la 1.3, perquè per fer aquesta entrada he revisat els blocs d'altres companys i he ampliat així la meva pròpia formació. I la 5.3, cercant informació en relació a projectes de millora i altres referències bibliogràfiques com la lectura i el mòdul





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada